Nyheter / Information

Information

Den 31/8 gör jag min sista dag här på Hammarö Energi AB. Det har varit fyra riktigt händelserika och lärorika år och jag har trivts riktigt bra. Beslutet om att sluta är helt och hållet mitt eget och har att göra med ett nytt spännande arbete. Jag kommer att byta bransch och kommun för att börja som VD på Karlstadbaserade företaget Motherland AB.

Rekrytering av min ersättare pågår och tills dess att ny VD är på plats kommer Hammaröbostäders VD Jan Barthelsson gå in som tillfällig VD på
Hammarö Energi AB. Givetvis finns Urban Larsson kvar på kontoret och Lars-Erik Alfredsson kvar på fältet för att fortsätta finnas tillhands för alla våra kunder.

Stort tack till alla kunder, leverantörer och entreprenörer m fl som bidragit till en mycket välkomnande och trivsam plats att jobba på!

Med varma hälsningar,

Maria Pettersson

Augusti

Hoppas all har haft en riktigt skön sommar, även om den inte är slut riktigt ännu!

Här på kontoret är vi tillbaka igen förutom Lars-Erik som har en senare semester, men tack vare Karlstad Energi AB så löper verksamheten inklusive felanmälan på som vanligt. Det går givetvis lika bra som alltid att även kontakta oss på kontoret vid eventuella problem med värmeväxlare.

Maria

 

Semester!

Under v 28-31 håller kontoret på Hammarö Energi stängt. Vår tekniker Lars-Erik jobbar på som vanligt och nås på numret nedan (054-51 54 85).
Felanmälan och driftsstörning är öppen som vanligt och nås på:

vardagar mellan kl 7,00-16,00 tfn: 054-51 54 85
övrig tid inklusive helger tfn: 054-540 71 02.

Vid övriga frågor hänvisas till ni kommunens kontaktcenter på tfn: 054-51 50 00 alternativt skickas ett mail till: maria.pettersson@hammaro.se

Trevlig sommar önskar vi på

Hammarö Energi AB

Härligt resultat!

Nu inför stundande semestrar så har vi just tagit del av resultatet från vår senaste kundmätning. Riktigt trevlig läsning! Vi har ökat betydligt sedan sist, från 67,62 till 76,71 i NKI, dvs, Nöjd Kund Index. I samband med leverans av resultat har vi också fått tagit del av 28 sidor kommentarer, vilket ger oss ett mycket bra underlag i vårt fortsatta arbete kring kundvård. För även om vi har nöjda kunder kan vi alltid bli bättre och till detta arbete är såklart ni kunder det viktigaste vi har att lyssna på. Vi hoppas ni känner er alltid välkomna till oss att lämna synpunkter och förslag till förbättring. Vill ni veta mer om undersökningen går det utmärkt att ringa till Maria på 054-515205 alternativt till Supportföretaget som utfört undersökningen på mail: energi@supportforetaget.se

En riktigt trevlig sommar önskar vi på Hammarö Energi!

 

Driftsstörning Anneberg

Under dagen idag, 16/6, mellan kl 10-16, ca kommer Morkullevägen samt Fasanvägen på området Anneberg få ett avbrott i fjärrvärmeleveransen. Avbrottet kommer att beröra varmvatten och anledningen är en lagning av en läcka. Har ni frågor är ni varmt välkomna att höra av er till Maria på tfn:
054-51 52 05

Kundmöten

Under denna veckan (v19) samt nästa vecka träffar vi våra kunder. Mötet handlar främst om utfallet av 2016 men också om hur vi ser på framtiden.

Underlaget, presentationen, som visas under mötena kommer snart att även finnas tillgänglig för samtliga kunder här på hemsidan.

Inbjudan till mötena har gått ut till samtliga näringsidkare och föreningar samt vår lokala villaägarförening som representerar våra villakunder. För er som inte har möjlighet att delta kommer vi gärna ut och träffar, eller bjuder in till möte till oss, ni är alla varmt välkomna att höra av er om ni vill ses!

Maria

Nu blir fjärrvärmen grönare

Att färga fjärrvärmevattnet är sedan slutet av 1980-talet en vanlig metod i fjärrvärmebranschen och i Karlstad har de haft grönt fjärrvärmevatten sedan 1992. Nu är det dags för Hammarö att tillsätta färgämne eftersom färgen gör det lättare att hitta fjärrvärmeläckor.

Vattnet färgas med det livsmedelsklassade pyranin (natriumsalt), ett ämne som även används i godis och diskmedel.

Pyraninets har fluorescerande egenskaper vilket gör att man kan se eventuella läckor med blotta ögat. Med hjälp av en UV-lampa kan man även identifiera mindre läckor.

– Eftersom vi sammanlagt har ca 880 kilometer ledningar under marken kommer vårt felsökningsarbete att bli mycket smidigare och snabbare med hjälp av pyranin, säger Maria Pettersson, vd, Hammarö Energi.

För den som har fjärrvärme installerat hemma innebär det här egentligen ingen förändring. Den enda gången man skulle kunna märka av det grönare vattnet är om värmeväxlaren i huset skulle läcka. Då får varmvattnet en grön nyans. Det kalla vattnet påverkas inte eftersom det går i andra ledningar.

– Den som bor i lägenhet och får en grön nyans på varmvattnet kontaktar sin fastighetsägare eller hyresvärd. Som husägare ringer man direkt till vår felanmälan som är öppen dygnet runt alla årets dagar, fortsätter Maria Pettersson.

Det gröna vattnet färgar varken av sig på tyg, hud eller hår.

Har ni frågor är ni varmt välkomna att höra av er till:
Maria Pettersson, vd, 054-51 52 05 (mobil anknytning)
Lars-Erik Alfredsson, tekniker, 054-51 54 85 (mobil anknytning)

 

Glad Påsk!

En riktigt Glad Påsk önskar vi er alla!

Kontoret idag på skärtorsdag stänger kl 12, felanmälan är öppen som vanligt utan uppehåll för helgdagar.

Maria

 

Nya avtalsvillkor för konsumenter

Vår branschförening Energiföretagen Sverige har tillsammans med Konsumentverket reviderat de allmänna avtalsvillkoren för konsumenter. Vi kommer att tillämpa de nya villkoren från och med 1 juni 2017 och anledningen till att de allmänna avtalsvillkoren har reviderats är ändringar i fjärrvärmelagen.

Vi kommer skicka ut information till samtliga kunder som berörs av villkorsändringen. Vill ni läsa mer gå vidare till Information om nya avtalsvillkor

Maria