För varje kund som bytt avtal har kostnaden efter bytet räknats ut på samma sätt som för de kunder som inte bytt avtal (behöll det gamla avtalet).
Priset har då räknats ut på samma sätt som om man behålligt det gamla avtalet med dess ursprungliga prisbilaga. Om du som kund betalat mer under perioden betalar vi ut mellanskillnaden.
Den kund som önskar och kontaktar Hammarö Energi får självklart en sammanställd specifikation för varje fakturatillfälle. Vi använder information från vårt fakturasystem för vår beräkning.
Ni skriver i er information: ”För varje kund som bytt avtal har kostnaden efter bytet räknats ut på samma sätt som för de kunder som inte bytt avtal (behöll det gamla avtalet).” Vad som inte står i meddelandet är att även de som behållit det gamla avtalet har blivit överdebiterade ett antal gånger under åren 2009-2011. Hur kan HEAB tro att de precis som för över tre år sedan kan ta till en bluff för att spara några kronor och föra kunderna bakom ljuset. Så mycket var löftet att HEAB skall följa avtalen och göra rätt för sig värt.
Min fråga blir därför: Kommer HEAB att återbetala överdebiteringarna som gjordes i gamla avtalet 2009-2011? Svara ja eller nej? Om nej motivera varför.